Hij is niet vies van een uitdaging en deadlines zijn er om gehaald te worden. ”Ik houd ervan om samen met collega’s te werken naar een gezamenlijk doel en trots te zijn op het uiteindelijke resultaat.” Aan het woord Richard Baren, werkzaam als medewerker Verkoop & Advies Buitenreclame.

In zijn voormalige werk heeft hij aardig wat van de wereld gezien. ”Ik heb lange tijd als standbouwer en technisch manager een baan gehad waarbij ik door heel Europa reisde, zelfs tot aan Moskou toe. Het waren leuke posities die zowel mijn creativiteit als technische aspecten op de proef stelden, maar op den duur mis je toch een vaste thuisbasis en heb ik mijn reizend bestaan verruild voor een standvastige baan in Sittard.”
Sinds drie jaar werkt Richard bij MH Roadstyling. ”Ik kwam MH Roadstyling overal in de markt tegen en was jaloers op de mooie projecten die zij mochten uitvoeren. Toen er een positie vrijkwam als werkvoorbereider/planner twijfelde ik dan ook niet lang en toonde mijn interesse.” Richard bleek echter nog meer in petto te hebben. ”Ik denk graag mee met onze klanten en heb veelvuldig klantencontact. Zo ontstond eigenlijk als vanzelf de switch naar een positie als verkoop en advies medewerker.” De ambitie om verkoper te worden heeft Richard echter nooit bewust gehad. ”De benaming verkoper past eigenlijk niet bij mij, ik zie mezelf meer als iemand die vanuit zijn kennis en expertise eerlijk advies uitbrengt. Het is een dialoog die je voert met je klanten om uiteindelijk de verwachtingen waar te kunnen maken en het liefst nog te overtreffen.”

Richard gaat bij klanten op locatie langs om de situatie in kaart te brengen. Wat is de behoefte op het gebied van buitenreclame. Wat werkt wel of juist niet? ”We worden vaak gevraagd voor een gevelreclame of reclameborden en we eindigen vervolgens met een allround project. Dan is het fijn wanneer je bij een bedrijf als MH Roadstyling werkt en een breed scala aan reclame-uitingen kunt aanbieden: je bent als het ware een allrounder op reclamegebied. Ik heb een dynamische positie: ik ben vaak onderweg, kom op veel plekken, mag met collega’s op pad, met klanten in gesprek en ook creatief meedenken. Maar de daadwerkelijke uitvoering ligt in handen van mijn collega’s. Ik kan wel werken met Illustrator, maar toch blijf ik er braaf van af,” geeft hij lachend toe.

”Mijn werkgebied is internationaal. Ik werk natuurlijk veel in Nederland, maar ben ook regelmatig in het buitenland.” Regio Venlo is Richard niet onbekend. ”Hier floreert de logistieke sector en ik geef deze graag advies op het gebied van Logistieke Signalisatie. Er zijn legio mogelijkheden, denk daarbij aan: bewegwijzering, locatieaanduiding en vergroten van de veiligheid middels goed doordachte signing. Bij VDL Nedcar hebben wij bijvoorbeeld op het gebied van Logistieke Signalisatie al diverse projecten uitgevoerd.” Zijn werkervaring komt hem in deze omgeving goed van pas. ”Je moet een goede inschatting kunnen maken van een warehouse omgeving, zowel in als rondom een pand. Dat is een aparte werkomgeving waar met name veiligheid een hele grote rol speelt.” Trots is Richard op de grotere projecten die hij mag begeleiden. ”De complexiteit die deze opdrachten met zich meebrengen, maakt deze tot mooie uitdagingen.”

Wil je advies op het gebied van buitenreclame of meer weten over de mogelijkheden van Logistieke Signalisatie? Neem contact op met Richard, Tel: 046 452 96 27