Volop kansen voor onze ‘jonge honden’

Foto1 1
Datum 9 sep. 2020
Leestijd 5 minuten

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Zo ook bij MH Roadstyling. We vinden het erg belangrijk dat de jonge generatie medewerkers gehoord wordt. Wat wil men in de toekomst bereiken? Hoe zit men in zijn/haar vel? Wat zijn de wensen? Zijn er nieuwe innovaties, producten of werkwijzes? Waar liggen groeimogelijkheden? Samen bepalen we een richting en zetten we een koers uit, maar het uiteindelijke doel bepalen ze in principe zelf. MH investeert in tijd, cursussen en/of opleidingen om deze ontwikkeling en doelen te behalen. Door het vergaren van kennis en het steeds verder (door)ontwikkelen bereikt de medewerker een steeds hoger niveau.

Foto1 1

Ruim 1,5 jaar geleden introduceerde MH Roadstyling een programma waarin er extra aandacht is voor de ontwikkeling en het welbevinden van de jongere generatie. In onderstaand verhaal stellen we onze talenten voor.

Mikky Mostard (28) is sinds kort verantwoordelijk voor deze individuele ‘talent-ontwikkelingstrajecten’. “Ik merk dat deze generatie erg gemotiveerd is, makkelijk leert en ook flexibel is. Ik begeleid mijn collega’s zodat ze tot een (nog) hoger niveau komen.” Belangrijk hierbij is de combinatie van jong en oud. De oudere generatie heeft immers al vele jaren praktijkervaring en dat is wat de jeugd nog mist. Deze kennis wordt overgedragen waardoor onze jeugd de up-to-date kennis vanuit hun opleiding kan combineren met de ‘nieuwe’ praktijkkennis.

Mikky is zelf ook een ‘jonge hond’ en vindt het mooi dat zij zelf ook de kans krijgt om zich te ontwikkelen. Zo heeft ze recent een opleiding gedaan in LEAN: het aanbrengen van verbeteringen binnen de productielijnen. Haar ambitie is om zich ooit te kunnen aansluiten bij de directie van MH Roadstyling.

Moritz Henschker (28) begon in 2016 bij MH Roadstyling als monteur. Destijds had Moritz al ruim 6 jaar ervaring in foliemontages. De grote projecten vindt Moritz het leukste, zoals bijvoorbeeld de grote silo’s beletteren van Katoen Natie. “Als monteur kom je soms onverwachte situaties tegen, waarin je een oplossing moet bedenken. MH zoekt altijd de beste oplossing voor de klant.” Moritz is goed in z’n vak en wil zeker in de sign actief blijven, maar weet nog niet of hij dit altijd als monteur zal blijven doen. Hij gaat ook wel eens met een verkoper op pad om de situatie ter plaatse te beoordelen en de klant een passend advies te geven. Door alle ervaring die hij inmiddels heeft opgedaan zou hij een rol als accountmanager misschien ook ooit wel zien zitten. Maar voorlopig is hij nog heel tevreden als monteur.

Moritz: “Werken bij MH is gezellig en uitdagend. Je krijgt altijd de mogelijkheid om nieuwe werkwijzen of technieken te leren wat ik erg fijn vind.”

Foto1 2

Kiki Spierings (22) startte in 2016 als stagiaire binnen MH Roadstyling. Van beide kanten beviel dit zo goed dat er een tweede en derde stageperiode volgden. Na haar diploma signspecialist volgde een dienstverband als junior monteur voertuigreclame. Begin vorig jaar was Kiki de eerste medewerker die startte met het interne talentontwikkelingstraject. Binnen dit traject heeft ze al behoorlijk wat stappen gemaakt en groeit ze snel naar haar gewenste rol: een foliespecialist die voor iedere extreme toepassing een oplossing weet.

Kiki: “Ik vind het heel leuk dat mijn werk erg divers is en dat ik mezelf zie groeien. Ik hoop in de toekomst het vak volledig te beheersen en misschien zelfs ooit een leidinggevende functie te krijgen.”

Jesse Haartmans (25) is nu ruim een half jaar in dienst bij MH: “In mijn huidige rol als monteur buitenreclame leer ik nog iedere dag, waardoor mijn vaardigheden zich steeds meer ontwikkelen.” Momenteel werkt Jesse aan zijn kennis op het gebied van lichtreclames en bijbehorende elektrotechniek. “In de toekomst wil ik natuurlijk graag een volwaardig monteur worden. Op termijn heb ik de ambitie om door te groeien naar eerste monteur of eventueel zelfs een coördinerende functie binnen mijn afdeling.”

Kyra Berkhof (30) werkt al ruim vijf jaar bij MH Roadstyling. Kyra begon in een ondersteunende functie op het bedrijfsbureau. Tegenwoordig is ze eindverantwoordelijk voor onze afdeling print- en drukwerk, waar ze calculeert, plant en bovenal eerste aanspreekpunt is voor onze klanten. “Ik presteer het beste met leuke mensen om me heen, mijn fijne collega’s (jong én oud) vind ik daarom heel belangrijk.” Kyra is momenteel aan haar laatste jaar begonnen van de opleiding Grafisch Vormgever waar ze echt toekomst in ziet.

Foto1 3

Kyra: “Ik ben er bij MH achtergekomen dat ik de creatieve sector/signing erg leuk vind. Waar ik nu vooral bezig ben met sturen en calculeren zal mijn toekomst uiteindelijk meer aan de creatieve kant liggen.”

Ondanks zijn 22 jaar is Bram Feijen inmiddels al een aantal jaren bij MH actief. Hij begon in 2016 als stagiair en verdiende daarmee gelijk zijn eerste contract als junior monteur buitenreclame. Recent is hij doorgegroeid naar volwaardig monteur. “Ik hoop door middel van het ontwikkeltraject binnen enkele jaren door te groeien naar de rol van eerste monteur, wat betekent dat ik binnen grotere projecten eindverantwoordelijk ben voor de uitvoering, coördinatie en communicatie.” Binnen het ontwikkeltraject heeft Bram hier inmiddels al wat ervaring in opgedaan. Daarnaast is Bram recent gestart met een interne lasopleiding.

Lars Wouters (22) begon, na enkele grafische vakopleidingen en stages bij andere bedrijven, in 2018 als junior grafisch werkvoorbereider bij MH. Inmiddels is hij doorgegroeid en is Lars binnen een projectgroep verantwoordelijk voor de complete werkvoorbereiding van twee van onze grootste klanten. “Intern word ik hier ingezet van ontwerp tot fysieke werkvoorbereiding binnen deze uitdagende projecten, dit is de rol die ik altijd heb willen vervullen. Ik zie me daarom ook niet gauw verschuiven van functie.”

Foto1 4

In 2016 versterkte Marjolein Evers (29) ons team. Marjolein had al grafische ervaring en startte als medewerker bedrijfsbureau en later verkoper op de afdeling voertuigreclame. Ook heeft Marjolein vorig jaar een belangrijke rol gehad binnen de ontwikkeling van ons klantspecifieke Digitale Order Systeem, oftewel DOS. Verder is Marjolein sinds vorig jaar onderdeel van de interne werkgroep Marketing en Communicatie, waarbinnen ze verantwoordelijk is voor social media.

Marjolein: “Ik ben erg tevreden met mijn huidige rol, de afwisseling tussen verkoop voertuigreclame en bedenken van content voor de online marketing. Het lijkt me erg interessant om in de toekomst nog meer kneepjes van het marketingvak te leren.”